Khamis, 27 November 2014

Jangan jadi gadis yang suke hati pergi confess kat lelaki.

Yup.Lelaki ni kalau die suke, die memang akan layan awak baik.Sampai kadang2x kite perempuan pun salah paham okay. Tapi tak semestinya die cinta. (hik). Kadang2x die suke tengok cara pemakaian awak yang sangat sopan, or die suke tengok perangai gile2x awk, kelembutan awak ke, cara awak study ke, cara awak bercakap dengan diorang ke, cara awak senyum ketawa makan, or die memang suke awak sebab awak cantik.

Layanan baik die pulak termasuklah :

  • Die akan selalu mesej dengan awak.
  • Die akan selalu calling awk.
  • Cepat je pujuk awak kalau awak merajuk.
  • Selalu cakap morning, nyte, blablabla.
  • Selalu tolong awk. 
  • Caring pasal awak ke.

Lepas tu awak pun perasan lah kan bile die dah selalu buat camni kat awk. Terus awak assume die suke awak sampai awak rase maybe die lah jodoh awk. So awak pun terus cakap awak suka kat die and nak kaple. Pleaselaaa. (baca : euw)

No girls. Serius cakaplah beb, selagi lelaki tu tak pernah cakap nak kahwin dengan korang or nak jadikan korang isteri secara serius, tolonglah jangan perahsantan tak memasal. Sebenarnye korang kena check dulu die jenis lelaki yang camne sebelum korang buat confession.

Sebab, yelah aku pernah 3 kali (waaaa maluuu y_y) buat confession berani mati kat lelaki and end up,ape aku dapat??? Hanye airmata menemani kehidupanku selepas itu. haha. Ini semua sebab zaman remaja dulu (sekarang pun masih remaja, ehem)  aku suke cepat perasan. U_U Entahlah kenapa aku selalu terjebak dalam hal begini. hehe.

Okay.

Korang girls, memula checklah laki tu jenis camne. Sebab lelaki ni memang banyak jenis. Macam aku 2 lelaki yang aku confess sebelum ni , berjenis seperti :

1. Baik rupelah jugak.
2. Pandai layan girls.I mean, ayat die sangat sweet and sangat bertimbang rasa.
3. Education yang baik.
4. Cool jugak.
5. Separuh bad boy. (Separuh sebab nak kata bad boy sangat pun tak, alim sangat pun tak sebab nakal jugak kadang2x).

Lelaki camni aku rasa, korang janganlah cakap suka kat diorang dulu. Sebab diorng ego sikit. hehe (sory guys). tapi memang ye tau. Nanti kalau korang cakap korang suka, mesti diorang akan jawab

---> Kalau ade jodoh, adelah (ayat reject lelaki paling sopan).

Kalau diorang dah cakap camni, korang takyahlah weh. Yes kalau korang still tunggu, its up to you la. Tapi korang takyahlah desperate depan diorang. Kalau korang dah tercakap suka then die balas camni, korang cool je and cakap : Okay! :) or whatsoeverla ayat yang cool sikit. 

Lepas tu korang buat macam biase je. Takyah la nak bagi hadiah ke ape sangat, wish birthday secara tepat pukul 12 a.m, tanya lebih2x pasal diorng. Just rileks je okay? Teruskan hidup korang walaupun korang macam dah tak keruan.Wahaha.( meh aku gelakkan korang sebab aku pun pernah kena dulu) 

Sebab lelaki ni, bile kita act cool kan, die akan wondering sebenarnye. Die rase macam, betul ke budak ni suka aku? Patu, korang biarlah die pulak cakap suke kat korang. hee. Jangan ulang cakap banyak kali tau girls yang korang suke kat diorang. Pastu tanya diorang suke kat korang ke tak. Takpayah mak pesan ni! grrr.

One thing  kena ingat : Lelaki kalau suke korang, die akan cakap kat korang die suka. 

Contoh macam:  

1. Aku sebenarnye suka kat kau. Jom kahwin!
(Cara tunang aku confess kat aku kat kedai buku) :>

2. Or maybe die mesej through FB cakap, aku suka kat kau. Kalau kau sudi, nak tak kite couple.
(Cara crush aku confess kat aku).

Yang penting ada perkataan suka, kahwin, kaple, dll. 

Kalau takat cakap suka then korang pun macam tak yakin je dengan confession diorng, korang jangan nak teruja dulu. Entah dengan semua kawan perempuan die, die cakap suke. Tulah aku suruh selidik dahulu die lelaki yang berjenis bagaimana. 

Girls,,please. Jangan cepat perasan. Cool je okay :D

8 ulasan:

  1. Akak...sume yg akak pesan jgn buat...sy dh tbuat...lepstu bru bce blog ni😢😢😢lol berhuhu la saye....laki tu ckp "klau ad jodoh mane2 kite jumpe la"..sy pn trus straight to the point...sy ckp "klau x nak , ckp je trus,, aq bleh trime n moving on"....dy pn ckp "eh xde la, aq akn brusaha jugk, tunggu ye"...leps bce blog akk hati sy hancur...lgipn sy xde la nk couple dgn dy sbb sy still study skang ni....so ape pendpt akak..adkh sy ptut move on...or stay with him??

    BalasPadam
  2. Akak...sume yg akak pesan jgn buat...sy dh tbuat...lepstu bru bce blog ni😢😢😢lol berhuhu la saye....laki tu ckp "klau ad jodoh mane2 kite jumpe la"..sy pn trus straight to the point...sy ckp "klau x nak , ckp je trus,, aq bleh trime n moving on"....dy pn ckp "eh xde la, aq akn brusaha jugk, tunggu ye"...leps bce blog akk hati sy hancur...lgipn sy xde la nk couple dgn dy sbb sy still study skang ni....so ape pendpt akak..adkh sy ptut move on...or stay with him??

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Saya nak confess kat sorang laki ni. Dia senior saya and pendiam. So literally saya dgn dia mmg x rapat just kenal2 cam tu ja. Saya just nak confess so that dia tau perasaan saya ja. If kena reject saya akan try to be cool. Kalau diterima Alhamdulillah la. But benda yang paling saya takot is kalau dia tu jenis yang kaki mengumpat mulut tempayan bercerita kat sana sini. Malu la saya nanti. Saya tak nak la senior2 saya usha pelik kat sana, hina saya if saya kena reject tu. Ka actually laki x mgumpat pon? So apa saranan akak? Nak konfes ka x?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Just nk cakap.. sy berada di situasi awak.. dn sy dh confess kat dia.. awak tau apa dia buat? Dia totally ignore saya.. x terima dan x tolak. tp, dia still tengok status sy.. sy mintak dia block sy kalau dia x suka, tp dia still x block dn masih tgk status sy.. bila sy cuba hntr chat kat dia.. bluetick je.. like srsly, sy smpai sekarang jadi macam orang gila dh.. sbb x dpat kata putus. Dia ni jenis yg memang ramai peminat.. so, sy cuba yakinkan diri yg dia x suka pun sy, tp bila dia sentiasa tgk status sy, tmbhn pulak dia jarang bkk wassap, cuma waktu dia online tu,mesti dia tgk status sy.. sy jadi cair sekali lagi. 😢😢😢 sy x tau dh nk buat cane

      Padam
    2. Ya Allah bagusnya, beranikan diri confess. mmg susah nak baca laki pendiam ni, even kita bagi hint kat dia kita minat dia. Ayat confess macam mana tu nak buat? "Saya sebenarnya minat awak, boleh kita jadi kawan"? Gitu ke😅😭 omg kalau kena reject.

      Padam
  5. Saya minat ngan sorang laki ni ,tapi saya takut dia sudah ada gf ,lagi teruk kalau sudah berkahwin..nak luah macamana ni?sa dah try cari ig ngan fb dia tapi tak jumpa..saya da no henfon dia ja..sbnrnya,dia still student n tua 2 taun dari saya..but still, takut laa ..mustahil dia blm berpunya..emm

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam